Informacja dla studentów studiów II stopnia rozpoczynających się w semestrze letnim (rekrutacja w lutym).
Od dnia 5 marca 2025 r. studenci studiów II stopnia rozpoczynających się w semestrze letnim będą mogli rejestrować w systemie USOSweb wnioski o przyznanie stypendium rektora.
We wniosku o przyznanie stypendium rektora, oprócz średniej ocen, można wykazać także osiągnięcia naukowe, artystyczne lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym – zgodnie z katalogami ww. osiągnięć, obowiązującymi w roku akademickim 2024/2025 zawartymi w przepisach Regulaminu świadczeń dla studentów Politechniki Opolskiej. W trakcie wypełniania wniosku w systemie USOSweb należy załączyć skany dokumentów potwierdzających wykazane osiągnięcia oraz skany druków akceptacji osiągnięć naukowych, artystycznych lub sportowych dokonane odpowiednio przez prodziekanów ds. dydaktyki, dyrygentów Chóru PO i Orkiestry PO oraz przez prezesa AZS. Druki akceptacji poszczególnych osiągnięć będą do pobrania w trakcie wypełniania wniosku o przyznanie stypendium rektora w systemie USOSweb, a o potwierdzenie wykazanych osiągnieć należy zwrócić się do ww. osób drogą mailową. Po zarejestrowaniu wniosku w systemie USOSweb, student ma obowiązek wydrukować i podpisać wniosek, a następnie dostarczyć go (bez załączników) do Biura Spraw Socjalnych i Stypendiów w Centrum Obsługi Studenta w nieprzekraczalnym terminie do dnia 24 marca 2025 r.
Wniosek o przyznanie stypendium rektora należy:
- wypełnić i zarejestrować w systemie USOSweb;
- wydrukować i podpisać;
- wydrukowany wniosek (bez dokumentów załączonych w systemie USOSweb w formie plików pdf lub jpg) złożyć w Biurze Spraw Socjalnych i Stypendiów w Centrum Obsługi Studenta w nieprzekraczalnym terminie do dnia 24 marca 2025 r.
UWAGA !
Wypełnienie i zarejestrowanie wniosku w systemie USOSweb nie zwalnia studenta z obowiązku dostarczenia wydrukowanego i podpisanego wniosku o przyznanie stypendium rektora do Biura Spraw Socjalnych i Stypendiów w Centrum Obsługi Studenta.
Wypełnienie i zarejestrowanie wniosku w systemie USOSweb ma charakter czynności technicznej i nie stanowi o złożeniu wniosku. Za datę złożenia wniosku przyjmuje się dzień złożenia podpisanego wniosku w formie papierowej w Biurze Spraw Socjalnych i Stypendiów lub dzień nadania podpisanego wniosku w polskiej placówce pocztowej.
Złożenie wniosku po obowiązującym terminie, tj. po 24 marca 2025 r., będzie skutkowało odmową przyznania stypendium rektora.
Szczegółowe przepisy: Regulamin świadczeń dla studentów Politechniki Opolskiej w Opolu – Stypendium rektora § 37- § 55