Zarządzenia
- Zarządzenie nr 48/2025 Rektora Politechniki Opolskiej z dnia 29 kwietnia 2025 r. w sprawie opłat za usługi edukacyjne świadczone przez Politechnikę Opolską na studiach rozpoczynających się w roku akademickim 2025/2026 (PDF, 134 KB).
- Zarządzenie nr 35/2024 Rektora Politechniki Opolskiej z dnia 26 kwietnia 2024 r. w sprawie opłat za usługi edukacyjne świadczone przez Politechnikę Opolską na studiach rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025 (PDF, 133 KB)
- Zarządzenie nr 47/2023 Rektora Politechniki Opolskiej z dnia 28 kwietnia 2023 r. w sprawie opłat za usługi edukacyjne świadczone przez Politechnikę Opolską na studiach rozpoczynających się w roku akademickim 2023/2024 (PDF, 140 KB).
- Zarządzenie Rektora Politechniki Opolskiej z dnia 31 maja 2022 r. w sprawie opłat za usługi edukacyjne świadczone przez Politechnikę Opolską na studiach rozpoczynających się w roku akademickim 2022/2023.
- Zarządzenie Rektora Politechniki Opolskiej z dnia 11 lipca 2022 r. w sprawie zasad pobierania oraz warunków i trybu zwalniania z opłat za usługi edukacyjne na studiach pierwszego i drugiego stopnia, jednolitych studiach magisterskich oraz studiach podyplomowych i innych formach kształcenia w Politechnice Opolskiej (PDF, 104 KB).
- Zarządzenia nr 50/2021 z dnia 31 maja 2021 r. w sprawie opłat za usługi edukacyjne świadczone przez Politechnikę Opolską na studiach rozpoczynających się w roku akademickim 2021/2022 i innych pobieranych opłat.
Faktura za studia
Zasady wystawiania faktur za usługi edukacyjne na Politechnice Opolskiej.
- Fakturę wystawia się na żądanie studenta po uprzednim dokonaniu wpłaty i złożeniu stosownego wniosku.
- Wniosek należy przesłać niezwłocznie po dokonaniu wpłaty, nie później jednak niż 3 miesiące licząc od końca miesiąca, w którym dokonano opłatę za studia bądź otrzymano całość lub część zapłaty, w szczególności, przedpłatę, zaliczkę, zadatek czy ratę.
- Wpłaty dokonywane w różnym czasie nie są łączone na fakturze.
- Każdorazowa wpłata wymaga oddzielnego wniosku.
- Faktura za cały semestr studiów / cały rok studiów – może być wystawiana po dokonaniu całościowej jednorazowej opłaty za czesne, nie później jednak niż 3 miesiące od dnia w którym dokonano zapłaty. Po upływie powyższego terminu nie będzie możliwe wystawienie faktury. Uczelnia może wystawić wyłącznie zaświadczenie o wysokości dokonanej wpłaty.
Żądanie można zgłosić:
- elektronicznie na adres:
- osobiście: Centrum Obsługi Studenta, pokój 101, ul. S. Mikołajczyka 16, 45-271 Opole
Wszelkie informacje można uzyskać pod nr tel. – 77 449 85 00/ wewn.9
Zastosowane źródła prawa
- ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2024.361 t.j. z dnia 2024.03.13; dalej: ustawa o VAT)
Faktury za studia wystawiane będą w przypadku złożenia wniosku o wydanie faktury:
- na zakład pracy/firmę z podaniem numeru NIP,
- imiennej na studenta.

W każdym przypadku i każdorazowo, należy dostarczyć wypełniony wniosek o wydanie faktury do Centrum Obsługi Studenta drogą elektroniczną, wysłać pocztą tradycyjną lub w razie konieczności przynieść osobiście.
Druki wniosku o wydanie faktury oraz aneks do umowy można znaleźć na stronie Centrum Obsługi Studenta w zakładce Druki.
Spis zaznaczonych na obrazku powyżej pól obowiązkowych, które należy wypełnić na wniosku o wydanie faktury:
- nazwisko i imię,
- adres,
- nr telefonu,
- kierunek,
- nr albumu,
- studia: niestacjonarne/podyplomowe (niepotrzebne skreślić),
- wniosek o wydanie faktury: faktury VAT/faktury VAT proforma (niepotrzebne skreślić),
- za semestr,
- rok akademicki,
- semestr letni/zimowy (niepotrzebne skreślić),
- rodzaj faktury: imienna/na zakład pracy/trójstronna (nr umowy z dnia) – (niepotrzebne skreślić);
- dane nabywcy:
- imię i nazwisko
- adres,
- NIP (nieobowiązkowy),
- odbiorę osobiście/wysłać na adres (wpisać adres do wysyłki) – (niepotrzebne skreślić),
- podpis wnioskodawcy,
- data i podpis osoby przyjmującej wniosek.